Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.02.2020 22:15 - КОТКИ
Автор: condor46 Категория: Изкуство   
Прочетен: 711 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 КОТКИ

Животът ми е белязан от онези пухкави, гальовни, своенравни и магически същества – котките.

 

Израснах  с тях. Запомнил съм красивата писана, която всяка сутрин ме изпращаше от прозореца на баба ми. Беше като приказна емблема на китната къщичка на Варуша. Живеехме през няколко къщи по-надолу. Също си имахме котка- пухкава, бяла ангорка, която обичаше да се катери на старата черница отсреща. Чужденците, разхождайки се по слънчевите  търновски улички, запечатваха красавицата, надничаща през клоните, с лъскавите си фотоапарати. Май я мислеха за странна катерица!

 

Когато се преместихме след няколко години в новата си къща сред крайтърновските лозя, взехме и ангорката с нас. Но тя един ден изчезна – липсваше й тишината и душата на Варуша.

 

Тогава си намерихме една шарена писана. Любвеобилна, голяма чистница и изкусен ловец- доста пилета отнесе от курниците на комшиите. Любимото й място в кухнята беше току-ко купения на изплащане телевизор „Опера“. Много внимателно се провираше между любимата стъклена менажерия на майка ми, украсила кухненския бюфет – слончета, балерини, лебедчета и с майсторски скок се настаняваше върху телевизора. Там, сладко мъркайки, дремеше с часове. Живя с нас 16 години и умря в дълбока старост.

 

За съжаление, когато възмъжах, се ожених за жена, която ненавижда котките. Изпадаше в дива паника, щом ги видеше да се препичат в двора ни. Всеки ден измисляше начини да ги прогони, но те напук се множаха и пълнеха двора ни.

 

Тропаше по дърветата, закачаше  тенекиени капачки по клоните, накара ме да купя скъп и усилено рекламиран уред, който така и не ги прогони…Взе да мисли  и за отрова!

И сърцето ми се късаше, че моите любимки са подложени на такъв терор. Чувствах се предател!

Докато един ден съдбата ми се усмихна. Докато се припичах се на слънце в близкия парк, до мен седна  пухкава, лъчезарна жена с ясно зелени очи. Същинска котка.

Заприказвахме се и така разбрах, че споделя моята страст към котките.

Беше притеснена, че й предстои екскурзия, а няма на кого да повери грижата за нейната сиамка. Показа ми я на телефона си –   истинска красавица със сини очи!!!

 

И вече бях щастлив. Намерил бях сродна душа.

 

Извинете ме, сега трябва да побързам, че трябва да се погрижа за котката. Съседката замина на екскурзия до Охрид…

 

Ружа Велчева 



Тагове:   терор,   сродна душа,   котки,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: condor46
Категория: Изкуство
Прочетен: 2469248
Постинги: 585
Коментари: 1138
Гласове: 10084
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Блог на Бърл Барер,американски писател,носител на наградата на името на Едгар Алън По
2. Paulo Coelho's Blog
3. Pedro Juan Gutierrez, escritor de Cuba
4. E-издание за Пловдив и пловдивчани по света и у нас
5. Е-сайт за безплатно публикуване на художествена литература
6. Блог на Венцеслав Велчев
7. Литературна мрежа Литернет
8. Блог на Ваня Гущерова
9. Хубава си,моя горо!
10. Любим линк
11. Блог на Дора Господинова
12. Блогът на Оги Ковачев
13. Двери на православието
14. Марта за Фредерико Гарсия Лорка
15. Страница на Всерусийският център по очна и пластична хирургия в г.Уфа и Ернст Мулдашев
16. Черен списък на унищожителите на българската природа
17. Да освободим България от себе си-статия на Букет.блог във www.frognews.bg
18. Шедьоври на световното изобразително изкуство
19. Защо помагат молитвите-научни експерименти и изследвания
20. Блогът на Букет
21. Блогът на Климент
22. Facebook.com
23. Империята на инките
24. Блог на Даниела Тодорова-Кабала
25. Български национален съюз
26. Nikolay's blog
27. Кртините на художника Георги Костадинов-GEKOS