Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.06.2011 11:45 - МАРТА
Автор: condor46 Категория: Изкуство   
Прочетен: 2272 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 26.06.2011 11:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Да се не смущава сърцето ви; вие вярвате в Бога, вярвайте и Мене. В дома на Отца Ми има много обиталища; ако не беше така, Аз щях да ви кажа, защото отивам да ви приготвя място. И като отида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Себе Си, тъй щото гдето съм Аз да бъдете и вие.”

Йоан,глава 14:1-3




 

03 часа



 

М А Р Т А


Майка й простена тихо в леглото.

Гаснеше така от дни и Марта почти загуби представа за времето. Изписаха я от болницата просто за да си умре вкъщи, в собственото легло. Спряха лекарствата и сега само морфинът беше тънката нишка, която вързваше тялото й към живота и земята. А душата й, душата й вече бродеше там горе, по стъпките на скъпите й мъртъвци.

„Запали кандилцето, Марте...Като гледам пламъчето и болката се отдръпва от тялото ми...А и днес е Разпети петък...Нека Бог види,че не сме го забравили в неговия път към болката, мъката и възнесението...“

Марта стана и скоро в полумрака на стаята затрептяха нежните пръсчета на пламъка.

Приседна пак до леглото на майка си и нежно погали ръката й. Тази ръка, толкова красива някога, а сега приличаща на изсъхнало листо,

Марта винаги се е възхищавала на майка си, на нейното умение с малко пари и много постоянство да е винаги най-елегантната жена в квартала.

„Преди малко баща ти беше тук...Усмихна ми се и каза, че вече ме очаква, Марте...Вече съм готова за пътя нагоре...“

„Мамо...“

„Не ме прекъсвай, Марте...Трябва да сме готови...Знаеш къде е торбата с всичко...Да не забравиш да ми сложиш огледало...и червилото...Нали баща ти ме чака там...Той е свикнал да ме вижда винаги красива...И да ми сложиш онези черни обувки, с високите токове...Толкова ми отиват...И да ме напръскаш с френския парфюм, дето ми го беше подарил баща ти. Аз си оставих малко на дъното, за последното ми пътуване...“

Трепкането на нежната светлина на кандилото рисуваше странни картини в полумрака.

Марта гледаше озареното от вътрешна светлина лице на майка си и сълзите й кротко капеха върху изплъзващото се вече от реалността тленно тяло на майка й...

Зората зад смълчания прозорец напираше през пръските на априлския дъжд...

Капчукът хълцаше неутешимо...


Ружа Велчева


(из „Морга за изгубени души“)












Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. yotovava - Руже, Руже....
26.06.2011 12:06
.....
цитирай
2. condor46 - Валя,
26.06.2011 12:35
това е животът!...Никак не е случайно ,че в древните римски градове гробищата са били в центъра на полиса...Да минават хората всеки ден покрай тях и да не забравят, че и тях това ги чака...
Сърдечни благодарности за прочита,мила Валя!
Поздрави-Ружа
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: condor46
Категория: Изкуство
Прочетен: 2468902
Постинги: 585
Коментари: 1138
Гласове: 10084
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Блог на Бърл Барер,американски писател,носител на наградата на името на Едгар Алън По
2. Paulo Coelho's Blog
3. Pedro Juan Gutierrez, escritor de Cuba
4. E-издание за Пловдив и пловдивчани по света и у нас
5. Е-сайт за безплатно публикуване на художествена литература
6. Блог на Венцеслав Велчев
7. Литературна мрежа Литернет
8. Блог на Ваня Гущерова
9. Хубава си,моя горо!
10. Любим линк
11. Блог на Дора Господинова
12. Блогът на Оги Ковачев
13. Двери на православието
14. Марта за Фредерико Гарсия Лорка
15. Страница на Всерусийският център по очна и пластична хирургия в г.Уфа и Ернст Мулдашев
16. Черен списък на унищожителите на българската природа
17. Да освободим България от себе си-статия на Букет.блог във www.frognews.bg
18. Шедьоври на световното изобразително изкуство
19. Защо помагат молитвите-научни експерименти и изследвания
20. Блогът на Букет
21. Блогът на Климент
22. Facebook.com
23. Империята на инките
24. Блог на Даниела Тодорова-Кабала
25. Български национален съюз
26. Nikolay's blog
27. Кртините на художника Георги Костадинов-GEKOS